fredag 20 november 2009

H1N1/Svinis

Nu var det ett tag sen vi uppdaterade! Det har inte blivit så mycket bilder och vi tänkte filma lite mer innan vi klipper ihop något därav har det blivit lite segt här.

Lördag den 14 November öppnades alltså Whistlerberget. Folk började köa klockan 14.30 dagen innan och satte upp tält för natten. Carl och några till tappra tog första bussen in till byn klcokan 5.40, gondolen öppnade klockan 8.30. Redan när Carl kom in var det en drös människor där. Jag kände inte för att köa 2,5 timmar så ja väntade lite men tog ändå bussen så jag var inne vid 7.30. Kön var då säkert 200 meter lång och blev säkert det dubbla inom den kommande timmen. Tiden gick fort och när dom väl satte igång gondolen var det en väldig fart på kön. De var en underbar dag. Trodde ju aldrig att man skulle kunna åka puder på en öppningsdag i mitten av november men de var tydligen möjligt och inte var det dåligt heller. Det som var konstigt var att ja tröttnade redan vid 12 tiden och började frysa ganska mycket men ja åkte någon timme till innan ja åkte hem. När jag kom hem sov jag i 4 timmar åt något och gick sedan och la mig igen. Nästa morgon vaknade jag upp och hade feber. Sov sedan nästan konstant i två dagar. Igår kände jag att de fortfarande var något som inte stod rätt till, framför allt för att jag inte var sugen på att åka skidor trots att de hade snöat flera decimeter även nere i byn, så jag gick till en sjukmottagning där en doktor konstaterade att jag hade H1N1 (Svinis). Så jag går nu på antibiotika men hoppas på att snart bli frisk å kunna åka å jobba!

Sen har jag sett en sjukt mysig film. "O'horten" heter den och handlar om den norska lokföraren Od som ska gå i pension men att köra lok är allt han har vad ska han nu göra? Lite sorglig men rolig och fin är filmen. Se den om ni kan!


Hoppas ni har det bra hej!

1 kommentar:

shpresa sa...

jag älskar din filmsmak hampus!haha. krya på dig.
kram shpresa