lördag 28 november 2009

Touks at McCoo's

Ahh, här händer det ju inte så mycket. Carl är dålig på att ta med sin kamera och jag är inte så mycket bättre heller. Då vi inte har så mycket att visa här visuellt blir man heller inte så sugen på att göra nått inlägg. Tycker själv det är ganska tråkigt med bloggar med enbart text, hellre enbart bilder eller klipp. Dock är det kanske någon enstaka liten stackare hemma som undrar hur det går för oss här nedanför dom stora bergen.

Jag har precis kommit hem från mitt andra kvällspass på mitt jobb på McCoo's. Det är en schysst atmosfär i den lilla butiken och mina arbetskamrater är fina människor. Vart lite nervös då jag kom till jobbet idag och fick syn på en lista med försäljningsmål för varje person där vi skulle kryssa vad vi fick sålt. Jag som ända anställd som inte har engelska som modersmål känner ju att det är något som kan vara ett hinder. Dock fick vi på ett ganska bra flyt här på kvällen och jag lyckades få i väg två jackor och två hjälmar. En av jackorna var till en norrman som hade varit mycket här så jag fick snacka lite svenska på jobbet. Det kändes lite häftigt på nått sätt. Så efter ett tag kändes målen mer som rolig utmaning som sporrade mig och dom 5 timmarna jag jobbade flög iväg. En "touk"( =kanadensiskt slang för mössa) hittade jag till mig själv som jag fick för 8 dollars med vår personalrabbat.

Trötta är vi också (Carl ligger och sover som en stock i skrivandets stund). Detta beror på att vi åker en hel del skidor vilket man kanske kan förvänta sig. Jag har åkt tre heldagar i rad nu och det känns en hel del i min kropp måste jag medge. Nästan alla liftar är öppna på båda bergen är nu öppna och det är det är den snöigaste november månad någonsin. Lite över 5 meter snö har vi fått dock måste jag ta å få tag i några schyssta fatskis för att kunnat nyttja all snö till fullo. I går hade vi inte ett moln på himmeln och jag åkte gondolen "peak to peak" som går från Whistlers topp till Blackombs. Riktigt mäktig bygge. Den har endast två massiva "upphängningskonstruktioner"(vet inte om det ordet funkar men) en på var sin sida av bergen, däremellan hänger gondolerna fritt några hundra meter ovanför dalen. Väldigt häftig vy därifrån och även lite läskigt för den höjdrädda (jag). Jag filmade lite från en tur där som jag ska försöka lägga upp. Good times är väll ett bra sätt att sammanfatta våra dagar just nu.

Vi har filmat lite åkning också fast det är alldeles för fattigt för att slänga ihop en edit men snart hoppas jag vi kan lägga upp vår första. Stay tuned!

Och lite random bilder för att kompensera all (tråkig) läsning:






HADOOKEN!

LADER BLADERS!

Inga kommentarer: