måndag 30 november 2009

Julstämning

Det börjar dra ihop sig mot jul nu och jag är ett fan av julstämning. Själva Julafton är inget ja sätter så högt värde i men pynt och julbak innan jul får mig nostalgisk och det gillar jag. Igår var det första advent så jag drog och köpte fyra ljus och Anna's pepparkakor (som finns här, ja). När jag kom hem så plockade jag lite granris från en gran utanför huset och gjorde en vacker liten adventsljusstake. Började även ladda hem den gamla julkalender "Jul i Kapernaum" så i morgon börjar julkalendern här. Skratta bäst ni vill åt mig men jag bryr mig inte för jag är tuff ändå!

Snart kommer Kristian och vi ska lyxa med någon slags köttstroganof, Cola och chips lite senare. Imorgon ska de vara bluebird hela dagen så då blir de park så in i. Då tar jag med kameran för att shoota lite så snart kanske första editen kommer vara uppe. Stay tuned or be spooned.... kanske inte rimmar. Ha en fortsatt trevlig tillvaro!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt Hampus, du är bättre på julpynt än Neta :-). /Ola

Anonym sa...

Härligt-mysigt Hampus. Du är snabbare än jag - har ej fått upp adv.grejorna ej heller utegranen. har varit borta större delen av veckan. / Kram Pappa