torsdag 14 januari 2010

Efter regn kommer snö?

Efter någon vecka av grymt dåligt väder med flera grader plus och regn så har bergens backar inte varit något roligt ställe att hålla till. Att jag lyckades pricka in en tre och en halvdagars ledighet på det var ju lite trist. Men på den tiden har jag hunnit gjort lite annat bra, bland annat har jag köpt en liten stereo som jag nu sitter och lyssnar på. Så skönt att kunna lyssna på ljuv musik ur ett par riktiga högtalare istället för mina högtalare i min data bok, vilket jag har gjort ända sen jag kom hit. Jag har även skickat ner min kamera till Vancouver. Väntar nu på en offert så får jag se om det är värt att laga den.

Vi har även hunnit med att baka en väldigt magnifik tårta. Hur kommer det sig kan man ju undra? Jo, vi hittade en liter vispgrädde på rea. "Fyfan va bra" sa vi. "Men vad ska vi ha så mycket grädde till med kort datum?" och det ända vettiga svaret vi kunde komma med var detta:





Så äntligen efter dessa dagar ser vädret ut att vända och graderna börjar kanske krypa ner där dom bör hålla till. Jag och Carl fick ett rejält dump med snö (inte regn) över oss idag när vi nötte lite rails i Whistlerparken. Vi båda pressad våra gränser lite extra vilket gjorde att vi kunde åka nöjda ner till byn och slänga i oss en stor portion pasta med för-, efterrätt och ett glas öl till. Denna måltid fick vi utan att betala mer än lite dricks pga. att Carl översatte restaurangens meny till svenska. En lyckad dag i sin helhet.


Här kommer en gammal låt från en av dom grymmaste grupperna ps. glöm inte att titta på den skojiga/snygga videon:


Mina shout outs går till mina vänner i Stöten! Jag saknar er.

Tack och hej, Snej!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Den tårtan gick inte av för hackor.
Smarrig var namnet.
Hoppas du får ett bra prisförslag f kameran!
Kul att du verkar trivas...

Susanne(Your aunt)

ANDERS! sa...

BOB MARLEY ÖL!