onsdag 20 januari 2010

En häldel fattigare, en underbar dag rikare

Igår var en lång dag med för- och nackdelar. Dagen började ganska tidigt. Jag och min jobbarkompis Steve från Toronto tog gondolen upp från Creekside lite innan 9. Uppe på berget snöade det och blåste det som f**! Ett fint lager på 20-30 cm halvtung snö hade lagt sig under natten och det var måndag vilket innebär ett ganska folktomt berg. Så vi fick några mycket roliga åk. Vårt latjandande blev avbrutet då jag drog ett litet drop och landade på en yta med lite hårdare snö som snabbt gick över till djupare mjuk snö vilket skickade mig runt på en liten saltomortal och häldelen på min vänstra bindning slets av från skidan och skidan gjorde några volter innan den den dök ner i snön. Därefter fick jag åka på en skida ner genom uppåkt puder (gick faktiskt helt okej med en så bred skida) till gondolen för att ta den ner sista biten.

Klockan 12 började Steve jobba så jag kunde låna hans skidor och Carl följde med mig upp. Nu hade solen tittat fram och vinden mojnat. Det var en helt underbar eftermiddag som avslutades kl 4. Efter detta åkte jag ner till byn för att lista ut hur jag skulle lösa bindningsproblemet. Eftersom metalplattan på bakdelen av bindningen nästan var helt avbruten så behövde jag nya. Tydligen så känner min manager återförsäljare för Marker så jag kan få ett bra erbjudande på en sådan, nu måste jag bara lista ut vilken modell jag ska ha. Jobbigt med en till utgift bara.

När jag och Carl sedan gav oss av hemåt bestämde vi oss för att dra över till våra grannar och köra ett litet session på deras set-up dom har. Det slutade med att jag och Carl blev kvar efter att grannarna gett upp och gått in. Vi kom nog inte in till oss för än kring 10 och då satte vi i oss varsin välförtjänt hamburgare som vi förberett tidigare innan vi kraschade i våra sängar. Någon bild från det kommer kanske sen.

Detta avslutas med några coola snubbar:

Tack och hej, från mig till dig.

Inga kommentarer: