torsdag 22 oktober 2009

HOT TUB

I veckan har vi varit ute och jagat jobb igen, dock har turen inte varit på bådas sidor. Då vi var ute och lämnade ut våra CV:s tog jag (Carl) en vända förbi Peak Performance butiken som finns här (som jag dock redan lämnat in mitt CV till) för att se hur läget var med Victor (stockholmaren som jobbar där). Under tiden vi stod och pratade kommer managern till butiken och frågar mig om jag vill ”provjobba” på fredag. Sjukt bra tajming!! Jag fick även ett telefonsamtal igår från en manager till en skidklädesbutik som ville att jag skulle komma på jobbintervju. Wg har inte lyckats få någon intervju än, men vi håller tummarna och hoppas på jobb inom kort!

Gårdagen spenderade vi med Justin och Kristian i vår hot tub. Hela kvällen blev som en enda lång föreläsning från Justins sida. Han berättade, med hjälp av tomma ölburkar, hur en del av USAs ekonomiska system fungerar. Mycket intressant!

Just nu går det en serie på MTV här som är likadan som ”the hills”/”the city” men utspelas i Whistler och heter Peak Season. Ballt!

http://www.mtv.ca/tvshows/peak-season/video_content.jhtml?id=1623532

Nu ska vi bege oss till affären för att fylla på vår jumbomegasuperamerikanska kyl.

Simma lugnt!

Inga kommentarer: