tisdag 13 oktober 2009

Minus minus och åter minus

Att det går pengar i den här staden har vi fått smakat på dom senaste dagarna, så det känns lite tungt. Vi har köpt säsongskort, för det var sista dagen igår för early bird pass = billigare, vi har köpt mobil med sim-kort, för att arbetsgivare ska kunna kontakta en och busskort. I morgon ska dock Justin se över våra CV:s och hjälpa oss så dom ser bra ut sen ska vi ut på jakt. Så inom en snar framtid hoppas vi att vi har jobb.

Man upptäcker mycket som är konstigt när man är här som t.ex. att dom har socker i verkligen all mat. Vi köpte pepperonikorv igår, vad innehöll inte den om inte socker. En annan sak är hur systemet med mobil/abonemang fungerar vilket är väldigt underligt. Man betalar för både samtal man ringer och dom man tar emot, samma sak med sms, man får till och med betala när någon ringer till en och man inte svarar. Sjukt tycker jag iallafall.

Sen är det mycket som är bra också, alla som vi har träffat på och pratat med är grymt trevliga och hjälpsamma så atmosfären känns väldigt bra.

Nu väntar vi bara på att snön ska falla och att vi ska lyckas få några jobb sen är allt perfekt!

Saker vi öst våra pengar på de senaste dagarna. Mobil, seasonal pass och busskort.

Idag kom iallafall lite mini-snö utanför vårt mini-hus.

Vi har skypat en del dom senaste dagarna. Idag har jag snackat med Isak och Ylva och nu på kvällen så hade vi ett trevligt samtal med Waster under tiden vi lagade hamburgare. Vilket för övrigt höll på att sluta i en väldig katastrof. Jag smashade ut ett glas med juice över mitt tangentbord men illa kvickt slängde jag datorn upp och ner på en pall och skyndade dit med papper. Hittills märker jag inget defekt med datorn.

Vi ses snart. Fred ut!

2 kommentarer:

Max Romlin sa...

va fina ni blev på åk korten :)

Hampus sa...

haha så fruktasvärt fula!