fredag 23 oktober 2009

The Wild Thing

Ja, som sagt har det inte gått lika bra med jobb för mig som för Carl. Då får man hitta på andra sätt att glädja sig. Jag har surfat runt lite på olika bloggar och hittat massa skoj.

För ungefär en vecka sen hade en film som heter Where the Wild Things Are som jag är fett sugen på att se. Den bygger tydligen på en gammal barnbok som är grymt populär i nordamerika. Det som gör att man blir än mer sugen att se den är att regissören, Spike Jonze, har gjort många av dom snyggaste skatefilmerna som har släppts. Att han även har gjort musikvideor till bland annat Beastie Boys gör ju inte att man tappar suget.


Invisible boards from Ryan Lee on Vimeo.

Ser lovande ut tycker jag. Sen hittade jag även en tävling som crailtap hade som dom kallade för Were the Wild Things Ought To BE. Tävlingen gick ut på att man skulle klistra in någon ut av karaktärerna från filmen i random bilder. Och vinnaren fick de här:

Och det fanns många fräsiga bidrag tyckte jag, se här:


Ta hand om varandra. HARE HEJ!

1 kommentar:

ylva sa...

vilka små gulliga figurer