fredag 16 oktober 2009

Job hunt

Igår sprang vi runt inne i byn med våra CVs eller resumes (som man säger här) i högsta hugg. Många av ställena vi var på ägs av Whistler/Blackomb och man kan då bara söka genom deras hemsida och andra ställen anställde inte just nu, men vi fick iväg några fåtal CVs. Carl, den lilla rackarn, hade tur å fick en intervju på en skidshop så det är där han är just nu. Jag och andra sidan gick det inte lika bra för så jag sitter nu å tittar ut på ösregnet och tycker väldigt synd om mig själv. Nej, faktiskt så tog det inte så hårt. Om regnet lugnar sig lite så drar jag snart in till byn och fortsätter min jakt.

Vi har även hittat en Peak butik här där det jobbar en kille från Stockholm. I butiken får man en känsla av att vara hemma då den är inredd på svenskt vis och igår spelade dom Beirut när jag var in å lämnade över min CV, så ditt kan vi traska in om hemlängtan blir stor någon gång. Har inte blivit så mycket bilder dom senaste dagarna och jag är rädd att de inte blir så mycket på någon vecka för det ska regna så långt prognoserna når. Den här månaden är tydligen oftast en fet regnperiod. Fast vem vet vi kanske hittar på något roligt i regnet.

ps. jag fixade så man inte behöver ett gmail konto för att kommentera så gör det gärna då blir vi glada. Carl lovar till och med att han gör ett svandyk ner i vårt badkar om ni skriver.


Det juiciga tangentbordet blev visst sådär härligt segt av sockret så jag fick pilla bort en del tangenter för att göra rent dom. Det var mini-pill vill jag lova. Är glad att datorn funkar som den ska iallafall.

Vänta nu er det fredag? vilken tur.

Inga kommentarer: